Ο Γιάννης ψωνίζει. Ή το προφίλ ενός σύγχρονου καταναλωτή.

 

   Ο Γιάννης είναι ένας νέος ηλικίας 25 με 40. Ο Γιάννης αναρωτιέται αν πρέπει να αγοράσει ένα smartphone κινητό. Ρώτησε φίλους και γνωστούς, ανάρτησε ερώτηση σε φόρουμ, διάβασε ηλεκτρονικά άρθρα για νέες τεχνολογίες και κινητά. Επίσης, σύγκρινε τιμές. Έκανε μία βόλτα στην αγορά, μπήκε σε site καταστημάτων με ηλεκτρονικά είδη, ρώτησε σε καταστήματα τηλεπικοινωνιών για πακέτα και προσφορές. Κατέληξε πως για την σωστή επιλογή συσκευής η εγγύηση του κατασκευαστή είναι πολύ σημαντική. Ο τρόπος αποπληρωμής δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία. Τελικά, ο Γιάννης αποφάσισε ότι ένα smartphoneτου είναι απαραίτητο. Άλλωστε, όλοι οι συνάδελφοί του έχουν ένα. Βρήκε την συσκευή που του ταίριαζε σε ένα κατάστημα, το παρήγγειλε από την ηλεκτρονική σελίδα του καταστήματος, πλήρωσε με πιστωτική και θα το παραλάβει από το ταχυδρομείο σε 3 μέρες.

Διαβάζοντας την ιστορία του Γιάννη, ο καθένας ανακαλύπτει πράξεις ή στοιχεία των καθημερινών του αγορών.

Οι σύγχρονοι καταναλωτές, ανά τον κόσμο, χαρακτηρίζονται από αυξημένες απαιτήσεις, δυνατότητα άμεσης σύγκρισης προϊόντων, πρόσβαση σε αναρίθμητες πηγές πληροφόρησης, έλλειψη χρόνου. Η υπερπροσφορά αγαθών και οι παγκόσμιες υφέσεις των τελευταίων δεκαετιών,κατέστησαν τον καταναλωτή πιο απαιτητικό σε ότι αφορά την ποιότητα και πιο ευαίσθητο στις μεταβολές των τιμών.

Πριν από λίγα χρόνια, τα παραπάνω χαρακτηριστικά αποδιδόταν στον «καταναλωτή του μέλλοντος». Μήπως τελικά το αύριο έφτασε; Μήπως πέρασε στο χθες;

 

 

Αφήστε μια απάντηση