Αν χρειάζεται κόπο για να κρατήσεις έναν πελάτη, τότε σίγουρα χρειάζεται τρόπο για να τον προσελκύσεις. Οι λόγοι για τους οποίους η πρώτη εντύπωση είναι σημαντική είναι γνωστοί. Έχουν γραφτεί πολλά και έχουν ειπωθεί ακόμη περισσότερα για το πώς να κάνεις σωστή εντύπωση και ποια είναι η σωστή συνταγή που πρέπει να ακολουθήσεις.
Η ομάδα του taxonomy.gr διάβασε, άκουσε, αξιολόγησε και κατέληξε στους χρυσούς κανόνες για να δώσεις εσύ, πρώτος από όλους, την σωστή εντύπωση στους πελάτες σου.
Θετική στάση
Η γλώσσα του σώματος αποκαλύπτει τις σκέψεις μας, φανερώνει στοιχεία του χαρακτήρα μας. Οι νευρικές κινήσεις, όπως για παράδειγμα να πιάνεις συνεχώς τα μαλλιά σου ή να κουνάς αμήχανα τα χέρια σου, η φωνή που τρεμοπαίζει φανερώνουν άγχος το οποίο και μεταδίδουν στον πελάτη. Οι πελάτες, όμως, απαιτούν από εμάς λύσεις, σιγουριά και ασφάλεια. Ένα ζεστό χαμόγελο, κινήσεις με αυτοπεποίθηση, αισιόδοξα λόγια θα δημιουργήσουν ένα θετικό κλίμα.
Για να δείξεις αυτοπεποίθηση κάνε σωστή χειραψία.
Δείξε ότι ενδιαφέρεσαι
Για τον καθένα ο καλύτερος ομιλητής είναι ο εαυτός του. Ένας πελάτης ο οποίος περιγράφει το πρόβλημα του, κάνει ερωτήσεις, γενικότερα συζητά, νιώθει σίγουρος. Έχει γίνει ήδη η αρχή της συνεργασίας σας. Οπότε κοίτα τον στα μάτια, κράτα σημειώσεις αν είναι απαραίτητο. Μην δείχνεις ότι βιάζεσαι κάνοντας άλλες δουλειές παράλληλα.
Για να δείξεις ότι ενδιαφέρεσαι αποκάλεσε τον με το όνομά του.
Ρώτησε πως ακριβώς μπορείς να τους βοηθήσεις
Προτού δεχτείς έναν πελάτη, προετοιμάσου. Σημείωσε κάποιες ερωτήσεις πάνω στο αντικείμενο της εργασίας και αποστήθισέ ‘τες. Αφού συστηθείτε με τον πελάτη, του θέτεις τις ερωτήσεις και με προσοχή τον ακούς. Η διαδικασία αυτή θα επαναλαμβάνεται κάθε φορά που ένας νέος πελάτης μπαίνει στο γραφείο, στο κατάστημα κτλ. Η επανάληψη θα σε βοηθήσουν να τελειοποιηθείς!
Σωστή χειραψία: η παλάμη πρέπει να είναι σε ευθεία διάταξη δηλαδή τα δάχτυλα κάθετα κολλημένα.
Έρευνα
Οι ελληνικοί λογαριασμοί στην κοινότητα του facebook αριθμούν 3.417.880 μέλη, ηλικίας, κατά μέσο όρο, 18-34. Μπορεί να έχεις κουραστεί να ακούς για το facebook, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τον επαγγελματία. Υπάρχει πλέον μεγάλη πιθανότητα ο πελάτης να διατηρεί λογαριασμό. Αναζήτησέ τον ώστε να σχηματίσεις μία πρώτη εικόνα πριν την συνάντηση. Πρόσεχε: Το ίδιο ισχύει και για αυτόν!
Εμφάνιση
Ένα καλό κουστούμι και ένα κόντρα ξύρισμα για τον άντρα, ταγιέρ και μαλλιά κότσο για την γυναίκα, αν μην τι άλλο είναι πια ξεπερασμένα. Απλό, περιποιημένο ντύσιμο, χωρίς παρελκόμενα που να βγάζουν μάτι ή με γραμμές που να προκαλούν αρκεί. Μην προσπαθείς να εντυπωσιάσεις με την εμφάνισή σου. Το γούστο είναι μία υποκειμενική έννοια.
Πρακτικά και απλούστατα…
♦ Μην προσπαθείς υπερβολικά.
♦ Δείξε τον καλό εαυτό σου.
♦ Να είσαι στην ώρα σου.