Οι ανθρώπινες αισθήσεις στο Marketing.

Αποκαλείται το Marketing των 5 αισθήσεων. Μαζί με το Νεύρο-Marketing αποτελούν τις νέες τάσεις στο χώρο του μάρκετινγκ. Αντικείμενο του, η χρήση όλων των αισθήσεων (αφή, ακοή, όραση, οσμή, γεύση) για την σύνδεση του καταναλωτή με ένα προϊόν ή μάρκα. Η εικόνα που θα σχηματίζουμε για τα προϊόντα του μέλλοντος θα είναι πιο πλήρης από ποτέ!

 

   Οι υψηλές δαπάνες για διαφημίσεις, χωρίς τα αναμενόμενα κέρδη και η πληθώρα ομοειδών προϊόντων, που δεν διαφέρουν παρά μόνο στην μάρκα, ώθησε τους ειδικούς στην ανακάλυψη νέων δρόμων προς τον καταναλωτή.

 

  Φέρτε στο μυαλό σας την πλατεία Times Square στην Νέα Υόρκη. Οι διαφημίσεις είναι τόσες πολλές που γίνονται μία εικόνα για τον περαστικό, χωρίς να διακρίνει ή να συγκρατεί στην μνήμη του την κάθε μία ξεχωριστά! Τώρα σκεφτείτε κάτι άλλο. Είστε στην Θεσσαλονίκη και περνάτε έξω από ένα κατάστημα Τερκενλής. Τι μυρίζει; Μα φυσικά τσουρέκι! Βγαίνεις από ένα κατάστημα και σιγοτραγουδάς μία μελωδία. Που την άκουσες; Μέσα στο κατάστημα, καθώς ψώνιζες.

 

 

Τα στοιχεία είναι αφοπλιστικά:

 

 #Το 95% των ανθρώπινων επικοινωνιών είναι ασυνείδητες και το 85% μη λεκτικές.

 #Το 75% των συναισθημάτων μας προκαλούνται από την όσφρηση.

 #35% πιο εύκολα ένας καταναλωτής μπορεί να ανακαλέσει στη μνήμη του ένα αρωματισμένο προϊόν από ένα αντίστοιχο προϊόν, μη αρωματισμένο.

 

 

  Οι εταιρείες που, ήδη, έχουν υιοθετήσει τέτοιου είδους τακτικές και τις εφαρμόζουν δραστηριοποιούνται συνήθως στο χώρο της διασκέδασης (6-D σινεμά), των τροφίμων (γκουρμέ εστιατόρια, πολυχώροι καφέ) και του τουρισμού (πακέτα διακοπών, ξενοδοχεία για εξεζητημένα γούστα).

 

 

 

«Η πρόκληση του μάρκετινγκ των αισθήσεων είναι να σκεφτόμαστε (οι επιχειρήσεις) πιο ανοικτά αναφορικά με το πώς οι άνθρωποι βιώνουν τα προϊόντα στον πραγματικό κόσμο και να βρούμε τρόπους να ενισχύσουμε αυτές τις εμπειρίες»

Zoe Lazarus

Global Strategist & Trend Analyst στην Ogilvy & Mather 

 

 

 

 

Παραδείγματα πρωτοπόρων:

 

#Η ταινία Aviator του James Cameron

#Το άρωμα της πλαστελίνης Playdoh

#Η μελωδία των Windows

 

 

Οπτικά ερεθίσματα: χρώματα, φωτεινότητα, περίγραμμα, γραφικά, ύφος, υλικά (εσωτερικό και εξωτερικό design)
Ακουστικά ερεθίσματα: μουσική, θόρυβοι, ήχοι ( Signature sound και sound Brand)
Οσφρητικά ερεθίσματα: φυσικά και τεχνικά αρώματα ( Signature scent ) 
Απτά ερεθίσματα: υλικά, θερμοκρασία, βάρος, σχήμα 
Γευστικά ερεθίσματα:  γεύση, συνέργια και συνοχή γεύσεων

 

Αφήστε μια απάντηση